Ocak 09, 2013

BİR GÜN


Ve bir kitap daha biter. Büyük birşehirde oturuyorsan işe gitmek için uzun mesafe kat etmek okumak için inanılmaz bir fırsat. Benim de günde üç araç değiştirdiğim düşünülürse (araba, metro, otobüs) ben bu fırsatı sadece metroda yakalayabiliyorum. Gerçi ben okumak için fırsat bekleyenlerden değil; fırsat yaratanlardanım. :) Kitap okumak hayatta en vazgeçilmez gereğim. Bir de sevmişsem okuduğum kitabı (sevmişsem dedim çünkü sevmesem de garip bir psikoloji ile elimdeki kitabı bitirmek zorunda hissediyorum) bitene kadar o hayatta yaşamaya başlıyorum.

 Dün de bir kitaba daha veda ettim . Bugün de sıcağı sıcağına biraz ondan bahsetmek istedim. " BİR GÜN.." Zoraki bir ortamda mecburen elime geçmiş bir kitaptı. Kapağı ve şöyle bir karıştırdığım ilk sayfaları pek ilgimi çekmese de sıkıntıdan okumaya başladım. Biraz ilerleyince elimden bırakamadığımı fark ettim. Yine kendime benzeyen bir karakter buldum. Tabiiki şimdi kitabı buradan anlatmak olmaz. Sadece yazarın her yılın aynı gününü anlatması güzel bir fikirdi diyebilirim. Kitabın her bölümü 22 yıl boyunca devam eden bir günü anlatıyor. Ama sen o bir günde bütün seneyi algılayabiliyorsun. Konusu da sona doğru bir o kadar etkiliyor insanı. Ama verdiği mesajda bilindik bir mesajdı.: GEÇ KALMA ! HAYATI ERTELEME ! SEVİYORSAN SARIL ! HESAPLAR KİTAPLAR YAPIP ÇOK KAFA YORMA!!

Bu mesajı her aldığımda ben de herkes gibi söz veririm: "Artık ertelemek yok, ölmeyeceğim mi, yaşayacağım en fazla bir ömür diye…" İçimden Kişisel Gelişim Uzmanı çıkar biranda. Aklıma bir dolu güzel söz gelir: yaşamak güzel, kuşlar güzel… Fakat  tam da bu anlarda pat diye bir şey olur, en olmayacak şey başına gelir, işyerinde bir hata yaparsın mesela, o hata seni sabaha kadar uyutmaz, gerim gerim gerinirsin. Ya da bir komşundur canını sıkan, bazen de en yakının üzer seni. Sen de yenik düşersin canını sıkan olaylara.. İçindeki  Polyanacı felsefe yavaş yavaş yok olmaya başlar. Ne yaparsan yap olmuyor bazen diye söylenip en başa dönersin.. Kitabın ana fikri de bir balon misali patlayıverir o anda, içindeki Kişisel Gelişim Uzmanı da bomba patladı sanıp ölüverir… :((




 

Hiç yorum yok :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...