Şubat 05, 2013

MAMUT ART




Küçük bir çocukken en büyük hayalim çok başarılı bir ressam olmaktı. Şimdi büyüdüm. Ama hala hayalden öteye geçirebilmeyi başaramadım. Aslında insanlar beceremedikleri işi hiç sevmezler.  Kişi, Ortaöğretimde flüt çalmayı beceremiyorsa müzik dersinden ömür boyu nefret edebilir. Ben de ise her zaman tam tersi oldu. Beceremediğim her sanat dalına aşık oldum. Resim de bunlardan biri. Vakti zamanında Cin Ali bile çizemediğim halde epey uğraşma girişimlerinde bulundum. Sonuç ise; tam bir başarısızlıkla noktalandı. Genellikle ressamlar sanat tarihçilerini şu şekilde tanımlarlar: "Resim çizmeyi beceremeyen kişilerin, ressamları kıskanıp beceremiyorsam eleştirebileyim diye yaptığı bir meslektir." Herkes için geçerli olmasa da sanırım ben bu tanıma uyanlardanım.  Ama bir şeyi de çok iyi biliyorum: Herkes ben değil. Kim bilir keşfedilmemiş ne ressamlar var. Olağanüstü çizimlerine rağmen hala farkına varılmamış bir dolu çizer… Önceki gün Kültür-Sanat haberlerini karıştırırken bir proje ile karşılaştım. Projenin ucunun işte bu henüz keşfedilmemiş yeteneklere dokunduğunu görünce de buradan paylaşayım istedim:  
 "Mamut Art" olarak adlandırılan Proje Bağımsız sanatçıların kendini gösterebilmesi ve gelecek vaad eden sanatçıların erken keşfedilebilmesi için tasarlanmış. MAMUT ART PROJECT Kurucu Ortağı Seren Kohen verdiği röportajında sanatseverlerin mevcut fuarlardan eser satın alamadıkları için çözümü, reprodüksiyon tablo veya posterlerde aramak zorunda kalmalarının oldukça üzücü olduğundan bahsetmiş. Bunun için MAMUT ART PROJECT olarak, yetenekli genç sanatçılara eserlerini galeri standartlarında kendilerine özel sunum alanlarında sergileme; sanata gönül vermiş kitlelere ise özgün eserlere “ulaşılabilir” meblağlarla sahip olma imkanı sunacaklarını dile getirmiş.
16-19 Mayıs tarihleri arasında İstanbul Hasköy Yün İplik Fabrikası’nda düzenlenecek sergide eserleri ile yer almak isteyenler için başvurular, 1 Nisan 2013 tarihine kadar devam edecekmiş.
Ben de iyi bir çizer olabilseydim; bu projede yer almak için şansımı denerdim sanırım. Daha fazla bilgi edinmek için ise " http://www.mamutartproject.com/  " adlı internet sitesini ziyaret ederdim.  


Hiç yorum yok :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...