Ocak 21, 2013

DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN BORUSAN KLASİK YAYIN HAYATINA BAŞLAMIŞ!!



Klasik müzikle ilk tanışıklığım oldukça uzun yıllar öncesine dayanır. Bana kalsa o yaşlarda pek tanışma niyetim olmazdı.Ama son derece entelektüel bir abimiz vardı. Aynı binada oturuyorduk. Benim ve çok yakın arkadaşımın ise o yaşlarda bir abi merakıdır gidiyordu. Mahallemizdeki bizden yaşça büyük ve yakışıklı bütün ağabeyleri çok seviyorduk. Enis abi de bunlardan biriydi. Ona olan sevgimizin farkındaydı. Ve bir gün sanırım bu safça sevgimize karşılık vermek için elinde biletlerle karşımıza çıktı. Devlet Opera ve Balesinde bir klasik müzik programı için bilet almış. İlk duyduğumuzda inanılmaz sevindik. O gün için sıkı bir hazırlık içine bile girdik. Fakat program istediğimiz gibi sonuçlanmadı. Müziğin başlamasıyla gülme krizine girmemiz bir oldu. Gece boyu ota b…a gülmeye başladık. Tabi bu durum Enis abi de büyük bir hayal kırıklığı yarattı. Gece biterken de ağzımızın payını verdi. O günden sonra da klasik müziği hayatımdan çıkardım; ta ki üniversiteye gidene kadar. Üniversitede Estetik Dersinin ödevi nedeniyle klasik müzikle yollarımız yeniden kesişti. Ödevim için bir klasik müzik programını izleyip bunu eleştirmem gerekiyordu. Bu ödevimi ilk duyduğumda yıllar önceki ilk deneyimim aklıma geldi. Üstelik bu konuda çok da bilgi sahibi olduğum söylenemezdi. Yani bu konuda eleştiri yapmak için yanlış kişiydim. Ama ödevdi; mecburdum kaçamazdım. Üstelik bu dersin hocasını da çok seviyordum. Ona mahcup düşemezdim. Bende önce bu konuda bilgi edinme çalışmalarına başladım. Gerekli araştırmalarımı yaptım. Sonra da gideceğim programa karar verdim. Tesadüfen Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası(BİFO)’nın bir konserine bilet bulabildim. BİFO’nun programına oldukça önyargılı gittim. Çok sıkılacağımı, sıkılırken nasıl dinleyip eleştri yapacağımı düşündüm durdum. Ama hiç de düşündüğüm gibi olmadı. O gece klasik müzikten çok keyif aldım. Orkestrayı büyük bir keyifle dinledim. Her birine ayrı ayrı dikkat ettim. Gösteride yer alan tüm müzik aletlerine aşık oldum. Her bölümde her birine ben mutlaka bu aleti çalmalıyım dedim. Gecenin sonunda eve geldiğimde ertesi günü bile bekleyemeden BİFO hakkındaki yazımı yazdım. Sabah gökyüzü aydınlanmaya başladığında ben ödevimi bitirmiştim. Sonuç beklediğimin çok üstündeydi. Ödevimden tam puan almıştım. İşte o gün ısındığım BİFO benim için Cem Yılmaz’la tavan yaptı. O programı canlı izleyemedim ama internetten izlemek bile çok keyifliydi. Seçilen müzikler ve seçilen orkestra şefiyle BİFO amacına ulaştı: Ben hayatta klasik müzik dinlemem diyene bile kendini dinletmeyi başardı.

Şimdiyse yeni bir girişimle Borusan Klasik yeniden gündemde. Birçok insanın maddi imkansızlıklar nedeniyle dinleme şansı olmaması nedeni ile, herkese ulaşabilmek amacıyla radyo yayınına başladılar. Yayın hayatına da, 17 Ocak Perşembe akşamı BİFO'nun efsanevi piyano ikilisi Katia ve Marielle Labèque ile verdiği "Kentin Karmaşasında İki Piyano" konseriyle başladılar. Bu alanda bir ilki gerçekleştiren radyo, sadece internet üzerinden yayın yapacak olmasıyla da bir farklılık yarattı. Spectrum’a ait www.karnaval.com adresinden dinlenilebilecek olan radyoda klasik müzik yayınlarının yanı sıra eserler hakkında bilgiler de dinleyiciyle paylaşılacak. Bununla birlikte her akşam 20 –22 saatleri arasında klasik müzik konserleri dinlenilebilecek. Ayrıca TRT 3 Radyo’daki yayınlarıyla tanınan GayeÇağlayan ve Füsun Özgüç de Borusan Klasik’in programcıları arasında yer alıyorlar. Gaye Çağlayan 8 - 12 saatleri arasında ‘Müzik Mutfağı’, Füsün Özgüç de ‘Kuğunun Şarkısı’ isimli programlarıyla 14 – 16 arasında dinleyicileriyle buluşacak. Eee ne diyelim bize de dinlemek düşer artık. Hem yazarken ya da çalışırken diğer müzikler gibi kafa karıştırmak yerine zihin açıyor, insan yazarken kelimeler kaleminden dökülüveriyor. Benden söylemesi bir deneyin. Bir kere dinlemekten hiçbir şey kaybetmezsiniz.

Hiç yorum yok :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...